Tuesday, September 25, 2007

Pályaidom

Hát, most kicsit megint ráizgultam a mocira, és ahogy nézem, alkalmasint jó lesz beruházni pályaidomra, bár nem világos, hogy a lapon (click a képre) miért nem látom az oldalsó idomot (nálam pont az van megkarcolva).
Bár jobb lesz jól körülnézni, mert 80k-ért még csak hasonlót adnak, mint a gyári, és utána még festeni kell (nyilván az sem lesz olcsó, vagy nagyon lent lesz a minőség).

Ideje kutatni.

Ja, és inkább ritkábban postolok, de jobban összefogom a postot :) Bár a témáválasztó így is sokat segíthet, ha rá akarok keresni valamire, amit már láttam, szóval... scheise egal.

Szóval a -on van ez a cikk a pályaidomokról (bár nem gixer, hanem honda 1000RR), ami fontos lett, tekintve, hogy az én gyári idomom sem olyan fényes, mint anno. Persze ez nem kiállítási tárgy, hanem munkaeszköz, de azért az esztétikára sem árt szem előtt tartani.

A Luis nem a mennyország, ebben a magyarban még én sem jártam, de lassan itt lesz az ideje a láncspray-nek és az új kesztyűnek is. Nyilván vonz valami a régi kesztyűmhöz, bár pont hogy megvan még a buckó a kezemen, ahol kirepedt a kesztyű. Ahogy elnézem a bőrömet, nem idén fognak eltűnni az esés nyomai. Fura, lehet, hogy öregszik a bőröm? Nem kéne... nyomom is az ötveneseknek való vitamint, persze csak féladagot (nem azért, mert 25 vagyok, hanem mert bár leélt a szervezetem, az még nem azt jelenti, hogy sok mesterségesen bevitt tápanyag jót tenne). Ez viszont már másik post témája lesz.


Találtam egy másik cikket a pályaidomokról és építésről, ez speciel már gixxer átépítésről szól. Az idom a Polidomtól származik, akik úgy látszik nemrégiben kaphattak rá a motorosokra. A cikk kicsit frusztrált, mert ez alapján nem állnék neki a saját idommal való molyolásnak.

Van még a szlovákiai cég, igényesebb weblappal, szerintem velük kéne beszélni másodiknak, mert ők a tutik. De itt van még ez az ígéretes versenyző is.

A gyári idomokról a http://www.spare.suzuki.hu/-n van infó (hogy ne légből kapott legyen a gyárival való összehasonlítás). MOndjuk az első alkatrész a "csízmavédő", amit még az ősmagyarok sem hosszú í-vel... Ne meg ez a mondathalmaz:
A megadott árak ajánlott kiskereskedelmi bruttó árak.
Az árváltozás jogát fenntartjuk! Színrefújt elemek esetén a feltüntetett ár a választékban szereplő színek egyikére igaz! Színenként az ár bármely irányba jelentősen eltérhet!
Fordítom: Vagy ez az ára, vagy nem. Vagy van ilyen színben, vagy nem. A színtől függően tök más ára van. Hát, hiába no, nem akarunk nagyon rágyúrni a vevők bizalmára, mert az is hülye, aki ilyen áron bejön a boltba. Itt csak egy valami teljes: "a teljesség igénye nélkül". Se teljesség, se igény.

Azt hiszem, hogy csinálni kéne majd a hátamra vagy az idomra egy feliratot: "a trabi is pont 600-as", a másik oldalra meg: "adj utat, vesét szállítok". Vagy hátulra: "nyugodtan előzz, a balesetnél találkozunk" esetleg "városban 50, pályán 130"

Tudom, hogy kalandozok, de most túl sok az időm. Szóval itt ez a cikk, úgy emléxem, sokat adott a gixxeres választáshoz (SV helyett). Idéznék belőle párat, amiket fenntartás nélkül el lehet fogadni, mert egy év után csak azt tudom mondani: szó szerint, szóóóóó szerint...
  • A motor karakterének köszönhetően meglehetősen nagy önuralomra van szükségünk, ha nem akarjuk, hogy ámokfutó énünk minden egyes gurulás alkalmával kiütéssel győzzön a józan ész felett.
    (Engem is ragadott már el a hév, de szerintem egy gixerrrel az ember könnyebben tartja az 50-et és a 130-at, mivel tudom, hogy bármikor mehetek 200 fölött-útviszonyok, forgalom, reakcióidőm- és nem kell városban tépnem... Megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy betartom a 30-at, és vigyorgok, ahogy az 1-2 literes kocsik 50-el eltépnek melettem a lakóövezetben, ahol ők laknak az apró gyerekeikkel.)

  • A legkisebb GSX-R rángatás nélkül tűri, ha alapjárat környékén gurulunk vele, sőt egy ilyen kihegyezett masinától meglepő lendülettel tud meglódulni már az alacsony tartományban is.
    (Itt egy néma vigyorral gondoljunk a kórházi ápolásom napjaira. Mert megérdemlem)
  • A tesztút közel két hete alatt engem teljesen meg is győzött a gyári kipufogó mind teljesítményhangolását, mind akusztikáját tekintve, így nehezen megkeresett pénzemet nyitott cső helyett valószínűleg valami más extrára költeném.
    (Kifejezetten ez a fajta szolid kialakítású kipufogó tetszett. És nem igazolódott a félelmem a visítással kapcsoaltban, mert egészen elviselhető. Sőt, néha kis fordulatszámon -2000 környékén- elfog az aggodalom, hogy hallják-e, hogy jövök, vajon nem fog-e valami barom fellökni a kanyarban. Sajnos a magyar autósok ilyen szempontból nagyon rosszul vezetnek)
  • A futómű és a fékrendszer ugyancsak tökéletes partnerek a tempós haladáshoz, a négydugattyús első Tokico fékekkel remekül szabályozhatjuk lassulásunkat akár egy ujjal is...így nem kell rémisztő behintázások, pumpálások miatt visszavenni a tempóból.
    (Itt azért vannak fentartásaim. A fékek tényleg jók, pláne, hogy használom a hátsót is rendszeresen. Viszont volt már olyan, hogy behintázott a hátulja, bár az egy nagyon hideg úton volt, estefelé, vagy inkább éjjel, Hegyeshalomnál... na az félelmetes. Bár az is igaz, hogy ott szeritem strandpapucsban is megcsúsztam volna. Viszont az útvályukból kijönni eléggé macerás.)
  • Természetesen a korábbi bekezdésekben felsorolt technikai arzenál mit sem ér, ha gagyi gumik elrontják a mókát, ám - minő meglepetés - szerencsére itt sem lehet fogást találni, mert a Suzuki gyárilag BT014-es Bridgestone-okkal szállítja a GSX-R-eket.
    (Nem ismerek más gumikat, de elégedett vagyok a mostaniakkal. Hidegen indulva a pincéből sem büntetnek meg, viszont pár perc alatt észrevétlenül felmelegednek, ahogy folyamatosan ráengedik a nyomatékot az útra. Szeretem, na :)
  • Az áramvonalasabbra faragott kis idom mögé szépen el lehet bújni, hála a tank ötletes kialakításának és mélyedéseinek, bár én magamnak vennék egy magasabb plexit, mert a gyári egyenesen a sisakomra terelte menetszelet. Egyébként pont az idom mögött kuporogva figyeltem fel a motor egyetlen pontjára, amibe bele tudtam kötni, ez pedig a plexi igénytelen rögzítése.
    (Bizony. Igénytelen rögzítés, és jó be lehet bújni. Pont ez a bebújás adja meg a motor varázsát, hogy úgy lehet fékezni, mint vitorlázó repülőgépen. Fékszárny ki, és már meg is feleztük a sebességet.)
  • Az új Suzukikon sorra megjelenő fokozatkijelző itt is jó szolgálatot tesz, különösen akkor, ha ámokfutás közben ész nélkül kapcsolgatunk le-fel.
    (Világ éltemben nem tudtam, hányasban vagyok, rükvercet is beleértve. Nagyon bejön, hogy nem kell letaposnom 1-esbe, mert ha piros a lámpa, szeretek lassan rágurulni, különösen ha a lámpa visszaszámlálós, és látszik, hogy hány másodperc van még vissza)
Na, nézzük vissza a kreszt is.
  • http://vgyuri.hu/html/kresz/index.php ... puff megbuktam :) 60 pont (65 kéne minimum). Na, másodikra 64. Még mindig nem faja. Most nem csinálom addíg, amig meg nem lesz, csak tudomásul veszem, hogy biza van még mit tanulni :) Na meg teljes indukcióval bizonyítom, hogy következőre úgyis meglenne :)
Na, akkor fussunk neki a mocis képeknek, amik mostanában összejöttek.













A balesetből...


...Londonból, ahol a "Solo motorcycles only"-nak van igazi jelentése, autos meg sem próbálna oda parkolni...



...vagy arról, hogy nem nehéz 650-es SV-t találni Londonban, viszont igazi fogás egy 250-es Aprilla-t találni Ferihegy 1-en (igaz ez a kis moci 700k-ba kerül, furább a hangja, mint egy 600-asnak, de esztétikus kis lódarázs)

Úgy tűnik, alig sikerült valamit összekaparni pályaidomokról...

No comments:

Post a Comment