Monday, October 26, 2009

téliesítés

Roppant szomorú vagyok, mert a mocit otthon hagytam, bár azt is meg kell állapítanom, hogy nem csak a legyek bambulnak be így ősszel. Az M1-en megint benézte egy öreg fazon az előzést, szerintem ha nem fékezek, akkor csak a koppanást hallotta volna. Mama ott ült mellette, gondolták, hogy kielőzik a cuccot, bele se nézett a tükörbe. Persze ha belenéz sem biztos, hogy feltűnt volna neki, hogy már a nyakában vagyok.
A fékek nem állítják meg a mocit, és hát fékezni úgy kell, hogy a tapadás megmaradjon (ezt kurva sokat kell gyakorolni szerintem...), szóval mikor visszament a sávba, benéztem neki az ablakon fejcsóválva, hogy lássa, hogy kit nem vett észre.

A lényeg a lényeg, hogy amikor motorra száll az ember, akkor onnantól minden felelősség az övé. A zsírparasztoknál van egy tendencia, hogy ki se látnak a fejükből, és mindíg ÉN-el kezdik a mondatot. ÉN most felhajtok a főútra. ÉN most kiférek a balkanyarban. ÉN most leelőzöm ezt a kocsisort. ÉN ÉN ÉN. Igaz, hogy előbb utóbb az árokban végzik, de addig nagyon sok kárt okoznak. És az is rendszeres, hogy másokat magukkal rántanak, de ha csak 1:1 az arány, szerintem az még okés (túl optimista lenne azt gondolni, hogy minden zsírparaszt úgy csinál balesetet, hogy nem ránt magával egy ártatlant).

Asszem most hétvégén megint elszállt két motoros. A szokásos. Mentek a hegyekben a szerpentinen 200-al, aztán elbaszták. Átlagembernek ezek hírek, én meg mint motoros, tudom, hogy oda járnak 'gyakorolni', vagy pontosabban technikázni. Közútra. Kurvára egyszerű lenne oda kihelyezni 10 trafipaxot, és napjában rendszeresen ellenőrizni őket a nyári időszakban, de valamiért ezt senki nem csinálja.
Néztem megint a szalagkorlátot az autopályán. Autoknak jó, másnak nem. Kamion átmegy rajta nagyjából, a mocist meg úgy öli, mint a pók a hangyát. Ha nekimész, repülsz, ha belecsúszol, garantált a gerinctörés. Gyakorlatilag csökkenti a motorbalesetekből visszamaradt nyomorékok számát, mert ha nekimész a szalagkorlát lábának, 0 a túlélési esély.

Ezért van az, hogy a KERSZ BÉ változatát követem. Előzéshez visszalassítok, hogy ne túl nagy sebességgel menjek el mások mellett... ki tudja, hogy látnak-e :)))

No comments:

Post a Comment