Monday, November 2, 2009

újra rámjött a főzhetnék: chilisbab

A férfi szívéhez vezető út jószándékkal van. Vagy chilisbabbal.

A képen látható adalékok mellé fontos hozzátenni, hogy
  • friss!!! paradicsom
  • hagyma rogyásig
  • füstölt husi (és/vagy szalonna)
  • a borsó konzerv fele meg fog maradni, és a kukoricát sem kell túladagolni
  • gomba, az én esetemben a klasszikus konzerves, lével felengedett, felvágott gomba
  • kb fél óra előkészítés és 10-15 perc főzés
Nem elfelejteni, hogy ez nem egy szociális étel (lásd a Blazing Saddles idevágó jelenetét), viszont roppant egyszerű és finom.
A főzés folyamata maga roppant egyszerű, a 4 fej hagyma apróra vágva bepattan alulra a wok-ba. Rámegy a gomba, a paradicsom, meg minden, aminek a sejtfalát szét akarod roncsolni (a bab meg a kukorica jobb ha még nem megy bele, mert azok szétesnek).
Körbelocsolom olajjal, nem kell túladagolni, mert lé lesz elég.
Rotty.
Mikor már keverés ellenére is levet ereget, meg már nincs messze attól, hogy egy átlagosan éhes jószág a jövőre nem gondolva késznek nyilvánítsa, na akkor belemegy a kukorica és a borsó, mert azok már fogyasztásra készek úgyis.

Gőzölög. Miután összeszaladtak az ízek, de nem mállott szét semmi, lekapcsoltam a gázt, mertem egy emberes (nem egyemberes, hanem egy emberes) adagot, és egy jó nagy fedővel lefedtem, mert jobb nem kísérteni a szerencsét, és a végén még valami albérlőtársat kicsal a szag (illata csak az asszonynak van :) hagytam picit hülni.

Bár háromszor raboltam rá, sok fincsi puha kenyérrel, még van egy akkora adag, amit egy általános iskolai menzán simán szétporcióznak egy osztálynak.

Amúgy a happy fruct-os chilis babhoz nem kell chilit hozzátenni, ha nem kifejezetten csípősre akarod csinálni, nagyon kellemes cucc, amit dobozolnak, tényleg bárkinek tudom ajánlani. Aki meg csípősre akarja, belekuffant egy-két macskapöcse paprikát (ez a neve a fajtának, legalábbis mifelénk).

Ja, és ez volt a kevésbé sikerült hétvégi alkotásom, mert a tonhalsalátát 2 lépésben bepusziltam (köszi Jolkának a receptet!). Igaz, ott anyagszűke miatt nem volt tészta, és joghurt helyett is tejföl ment bele (a mega tejfölről egy hete írtam, még mindíg jó, szinte friss, és nyamm nyam) plusz a második konzervhal kicsit darabos volt és kanállal le kellett zúzni), de azért olyan fonom lett, hogy azt nem is tudtam lefényképezni :D

No comments:

Post a Comment