Monday, January 5, 2009

Vajon mit gondolnak a minisztériumban?

Szerintem ott sem hülyébbek az emberek, mint másutt.
Nagyon jól tudják, hogy ez http://nol.hu/mozaik/15_ora_alatt_12_ezer_gyorshajtorol_keszult_kep_az_m0-ason csak azt jelenti, hogy ha a kamera helye ismert, akkor mindenki lassít egy picit, álmában meg csönget...

Mindenki gyorsan megy. Ez be van kalkulálva, mert ha nem, akkor biztos, hogy kontraproduktív a törvényfoglmazók kiválasztási algoritmusa. Azért kiváncsi lennék mi a cél, és mit tekintenek sikeres eredménynek. Szerintem a korlátozásnak semmi értelme, ha nem az élet és a balesetvédelem a cél. A "nyugati" és az itteni viszonyok közötti alapvető különbség az, hogy ott a tömegpsrichozis más. Párizsban pl. annyi a kamera, hogy ott az egyszerű merre vagyok most és hogy jutok el a lui de fütty-fürüttyre kérdésre adott válaszba is belefoglalták. A németek 100 évvel mindenki előtt járnak. Pályán wruum wruum, városban töff töff. Ott éreztem magam a legnagyobb biztonságban, és minden gázadásnál megfordult a fejemben, hogy nem érdemes túlhúzni, mert még elütök valami juzert, az meg igen buta dolog lenne.
Franciáknál, miután láttam a civilben bujkáló rendőrautót, csak azt figyeltem, hogy ki rendőr, és ki nem. Az olaszoknál nyugisan mentem. A hegyekben svájcban lassan, óvatosan. Horvátországban szintén nem száguldoztam, mert a szakadékból mentés rekordideje 47 óra, addig meg vérző tüdővel lélegezni elég kihívás. Ahogy hazaértem, egyből kiengedtem, mert itt azért még talán nagyobb esélyem van kidumálni magam, a kamerákat meg figyeli az ember.

Azt akarom ebből kihozni, hogy a gyalogosok és a többi közlekedő védelmét szerintem úgy a leghatékonyabb megoldani, hogy a védendő területeket megjelzem ÉS bekamerázom. Lehet tudni előre, hogy itt nagy verés lesz, ha valaki elüt egy ovodást. Aki meg hülye és ott üt el egy ovodást, annak annyi. És az ovisok is tudják, hogy ott boztonságos átkelni, máshol meg kurvára figyelni kell... Nyilván a város ovodásoktól nem védett része mind védett terület, ergo kamera kell. Ahol van ovis biztos kerítés, ott meg lehet menni.

Mindenkinek tanulnia kell és mire ez a generáció megtanulja, jön a következő.
Szerintem ez jobb módszer, minthogy ott kell figyelni, ahol lehet rendőrre vagy kamerára számítani.

No comments:

Post a Comment