Thursday, November 27, 2008

LAG

Laggolsz? Én is. Mindenki. A holdat már 2 sec késéssel látom. Ez mondjuk emlékezett arra, hogy csak a közeli tárgyak ne laggoljanak a jétékban, a távoliak laggolhatnak és mehetnek pontatlanul. Csak fel lehessen ismerni, hogy mennyire pontos a modellezés, hogy az agyammal jól kompenzálhassak.

Meg tudja nekem valaki mondani, hogy miért lassul a fény az adott közegben a törésmutatónak megfelelően? Nem hiszem, hogy hosszabb pályát járna be. Az is kérdés, hogy ha átmegy a foton egy közegen és ideiglenesen belassul, akkor a közegből kilépve visszaáál az előző állapota (mert a sebessége igen, a tömege ugye elméletileg nem változik, tehát a foton a közeg előtt és után ugyanazzal az energiával rendelkezik...)?
Ha felteszem, hgoy ugye nem a Föld a világ közepe, és az ősrobbanáskor az anyag egy része az akkori helyi fénysebességnél gyorsabban hagyta el a kezdőpontot, akkor ez hogy befolyásolja az általunk érzékelhető világegyetemet?

Mi van, ha nem kockába szimulálunk, hanem egy olyan kockában vagy gömbben, ami minden egyes számitási iterációnál tágul, úgy hogy az újonnan bekerült térrészben az eredeti állapotok uralkodnak. Tegyük ezt úgy, hogy a gravitációnak adjunk sebességet és a tágulás legyen ezzel azonos, így az eredeti térrészre elhanyagolhatjuk a szimuláció határosságával kapcsolatos torzulások veszélyét.

1 comment:

  1. Jézus meghalt, és három napra rá feltámadot...


    ez ám a lag baszki....

    ReplyDelete