Wednesday, January 20, 2010

rántotta és euró

Idén alig hagytam ki reggelit. Ma, évek után először, megint csináltam magamnak. Rántotta. A rántottát nem igazán értik az emberek, azt hiszik, hogy összekutyulod a tojást, és beleszórsz egy csomó mindent, oszt jó lesz. Well,... a szállodában kevesen panaszkodnak arra a szemétre, amit adnak.
Durva hibának számolom, ha a sütéskor még van benne olyan fehérje rész, ami fehérre sül ki, mivel nincs elkeverve a sárgájával. A zöldséget tipikusan nem párolják megfelően, a só kimarad, a sütés hőmérséklete és ideje meghatározza az állagot, azt meg ne feszegessük, hogy ha már odaégette az edény oldalához, mert nem használ megfelelő mennyiségű olajat, vagy zsírt, akkor azt a fekete, rákkeltő bizbaszt minek vakarja bele a kondérból a tálalóba, vagy neadj isten a tányéromba.
Szóval ma rántotta volt a reggeli, gombás (hagyma nélkül ezúttal, mert kísérleteztem, jó lett). Sok tejjel. A tej egy külön legendary item, mivel nem mindegy az állaga, a hőmérséklete. Amikor pont jól van belőve a hűtében a tej, akkor egy liter 2 menetben lecsúszik, gondolkozás és megbánás nélkül.

Aztán ugye a deviancia egyesekben odáig megy, hogy több a hozzáadott anyag, mint a tojás. Nem mondom, egyszer-egyszer lehet ilyent csinálni, de csak beteges kiváncsiságból. És amúgy sem az számít, hogy mit raksz bele, lehet ráreszelni szerecsendiót ha akarsz, de úgyis csak a mennyiségek és az számít, hogy mennyire rutinosan találod el az egyes fázisokat sütés közben.

Istenem, de kívánom a lecsót, baszki...

Na mindegy, reggel nem fotóztam, mert éhes voltam, viszont találtam egy jó blogot, viszont pont azt linkeltem be, amikor kurva perverz módon a tányér közepén van a leves. Beteges. :)

Ja az eurót majd elfelejtettem. Mert ugye az X bank rohadjon meg, mivel úgy és olyan módon változtatják a feltételeket, hogy beszakad az agyam. Ez a válság nem volt más, mint a banki viszonyok átrendezése. A korábbi 2.75-3% -os eurókamat a multé, most 0.5%-ot adnak, illetve max 3%-at, de minden módon próbálják megakadályozni, hogy azt meg is kapd (pl 3 hónap lekötés után automatikusan lekötik a másik 0.5%-ra és ha felbontod, hogy újra lekösd, nagyon megsarcolnak.). Szó sincs már etikáról vagy megbízhatóságról. Be kéne fektetni, ahelyett, hogy bankban tartom.

No comments:

Post a Comment