A zumónak nem találtam alternatívát, de állítólag van. Budapesten a kátyűk miatt szerintem nincs, hallottam olyanról, hogy a sréc kinyírt 3 occsó pda-t, aztán vet egy korrektet.
A 400-as zumó megbízható, benne van a mount az árban (én nem akartam heggeszteni egyet magamnak). A hozzá adott mount külön is megvehető szerintem (ram mount)
http://www.google.hu/search?q=ram++mount+motorcycle+-wow&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
Ha PDA+IGo mellett döntessz, a mount lesz a legnagyobb probléma. Magyarban nem tudom hol lehet csak mountot kapni.
A 400-ashoz csak lokalizált helyi térképet adnak (ha Londonban veszed, akkor Anglia, a magyarhoz magyarország jár).
Az 500-ashoz EU jár, de azt hiszem nekem 400-as van külön megvásárolt EU térképpel. Árban ugyanaz, csak nincs bluetoothos kapcsolatom.
Az 550-hez amcsit és kanadát is adnak plusz jobb a pc interface-e, de ha nem mentegeted az útvonalaidat, akkor szerintem tök felesleges. Persze lehet, hogy neked bejön ez a funkció, viszont úgy érzem +100K huf-ért kicsit nincs meg az ár-érték arány. Úgy emléxem 450-est nem gyártanak már.
A térkép jó, azóta sem frissítettem, biztos lehetne. A budapesti útlezárások úgyse lesznek benne.
Nekem nincs szöveges bemondás (abból az űber, mikor mondja, hogy melyik útra kell jobbra fordulnod, a norál csak annyit mond, hogy 100 méter után jobbra.) de nem érzem szüksségét arra, hogy valaki bemondja, hogy "A Lui De funes sugárúton forduljon balra". Faszom, ha tudnám melyik a Lui De Funes sugárút, akkor nem kéne GPS. Van értelme, de ha nem ismered a helyet, akkor felesleges, mert úgysincs időd utcanévtáblákat olvasgatni.
Szerintem a titok, hogy pót aksi legyen, kivéve ha bekötöd a gps-t a moci aksijához (amint lesz időm rá, rákötöm az aksira). Egy aksi 2-4 órát bír ki. Mivel nem folyamatosan használtam, hanem megnéz, kikapcs, moci kilométeróra mutat +170 kilcsit, bekapcs, néz erősen, kikapcs). Ez abszolut nem gond, mert kényelmesen használható, csak meg kell szokni, hogy a kesztyűben nem mindíg érzed a ki/be kapcsoló gombot.
A drótozás pofára megy, nekem 3-5K-t mondtak. Egy drótpárt kell végigfűzni, és a megfelelő polusra rákötni. Kifizetem, hogy szagember csinálja.
Zoli, amit erősen javasolok, hogy amikor legközelebb itt jársz, vidd el az enyémet egy időre (1-2 hónap de talán több is simán belefér) :-) Ha megszereted veszel egyet. Ha meg 1-6 hónap alatt megtanítja neked a várost, az is jó.
UPDATE
Egy Angliába szakadt haveromnak kölcsönadtam a gps-t. Íme az ő véleménye:
Most csak tömör válasz lesz, mert még csak az alapdolgokat használtam:
Először lusta módon beraktam a tanktáskába – -10 pont: tanktáskába ugyanolyan veszélyes mint a térkép sőt. Mivel gyakrabban nézegeti az ember még veszélyesebb. Ráadásul bizonyos napszakokban fénylik.
Felraktam a helyére, s kiderült még látni is lehet! És nem is fénylik. A felfogatórendszer király! Egyszerű, hatékony, jól be lehet állítani.
A kesztyűs kezelés igaz az alapfunkciókra.
Ami sajnos nem tökéletes: szerintem kicsi a képernyő. Nagyobb kellene. Ha egész utat szeretnél áttekinteni az elég reménytelen. Valószínűleg komolyabb túrákat számítógépen kell megszerkeszteni és onnan áttölteni – ezt még nem próbáltam de most hétvégén a világ végére kell mennem, s ahhoz kelleni fog.
Sajnos az útelzárásokat, útjavításokat nem ismeri.
A amikor egy út közepéről indulsz kikapcsolás után, nem tudja hogy mere állsz s így csak néhány meter után közli, hogy valójában másik irányba kellett volna menni.
Amikor túlmész a célon akkor eltart egy ideig amíg ezt jelzi – csak onnan lehet tudni, hogy eltűnik a színes csík.
Egyszer begurultam egy teherautó mellé, s a gps hirtelen azt jelezte hogy keresztbefordult az utca. (elforgatta a térképet)
A térkép színválasztás nem elég kontrasztos – valamiért az iGo-s térkép jobban tetszett – de ez lehet hogy csak emlék…
Egyébként meg nagyszerű biztonságérzetet ad. Pl. elbénáztam, rákanyarodtam egy rossz útra reggel munkába menet (nem voltam elég gyors és pofátlan egyszerre). S csak kiválasztottam hogy munkába megyek, s szépen odanavigált.
Azt is felfedeztem, hogy vannak utak amelyeken gps nélkül ember nem jár. (a rendes térképeken biztos nincsennek rajta, magától meg senki nem megy oda.)
A város megismerésésre tökéletes: max részleteket beállítom, s amikor a forgalmi helyzet engedi olvasgatom az utcaneveket
Átállítottam mérföldre, így most már tudok figyelni a korlátozásokra számolgatás nélkül, illetve az előrejelző táblák is több értelmet nyernek.
Szóval az összkép az említett hiányosságok mellett is pozitív. Még amit ki akarok próbálni az a részletes útvonaltervezés számítógépen s áttöltés a gépre.
No ennyit a gps-ről.
No comments:
Post a Comment